Skip to main content

Aku menulis bukan kerna..............

Untuk entri pertama aku kali ni, aku ingin berkongsi tentang puisi2...
al-maklumlah hobi aku menulis puisi...hehe...tp puisi cinta cintun aku kureng sket la..huhu..
aku mmg suke menulis(menaip) puisi2 samada aku create sndri ataupun aku ciplak orang pnye..huhu...
maafla tp ni la kegemaran aku...baca2 puisi mmg xjemu malah kadang2 boleh melayan perasaan kita sendiri..untuk orang yang tgh study macm aku ni al-maklumlah memang tension+stress=gila??oopppsss...apa2pun jom kita layan puisi ni...sangat2 bermakna buat teman2ku  termasuk aku yang sedang mencari CINTA......

Jangan kau pandang bibir yang manis
Kerana dia bisa menghancurkan
Jangan kau pandang wajah yang indah
Kerana dia bisa meracunmu

Dengarlah wahai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerna nama
Kerna sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangmu
Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan

Jangan kau dengar puisi dusta
Kerana dia bisa merosakkan jiwamu
Dengarkanlah puisi di pusaka
Yang telah turun temurun hari ini

Jangan kau alas hatimu itu
Dengan secebis warna kehitaman
Dialah seperti anai-anai
Lambat laun hancurlah dirimu....





Comments